Wij gebruiken cookies voor de beste ervaring van de website. Meer informatie.

Accepteer!
Terug naar Digital marketing

Van folder naar een digitale strategie. Lekkere content Bakker Bart activeert op alle eetmomenten.

homepage achtergrond desktop voorjaar2022 2
BakkerBart breed v2

Voor ieder eetmoment een relevante boodschap.
In de buurt van Bakker Bart.

  • Van offline naar online promotie & activatie
  • Lekkere content op het juiste moment
  • Data-driven strategie
  • Hyperlokale targeting

Van offline promotie, naar een “data-driven” digitale strategie. Een switch waar je als retailer eigenlijk niet meer omheen kunt. Bakker Bart daagde ons uit. De traditionele folders de deur uit: geen algemene promotie meer voor Bakker Bart. Tijd voor hyperlokale targeting, personalisatie, tijdgebonden promoties en smakelijke content op ieder eetmoment van de dag. Méér mensen naar de winkels, dat was het doel!

Inspireren en activeren
met smakelijke content.


Voor ieder eetmoment kun je terecht bij Bakker Bart. Maar nog niet iedereen weet dat. Tijd voor een ‘always-on’ aanpak. Want als je op relevante momenten je doelgroep kunt bereiken op een exacte locatie, dan kan je de boodschap heel specifiek maken. Zeker als je over data van persoonlijke interesses beschikt. We bedachten een digitale strategie om iedereen in de buurt van Bakker Bart naar de winkel te trekken. Op ieder ‘eetmoment’ van de dag een relevante uiting via online, social media en Digital Out Of Home (DOOH).

 

We love cookies!
(en andere data)

Wil je écht relevant zijn, dan moet je strategie data-driven zijn. Voor Bakker Bart betekent dit: snappen wat mensen lekker vinden. Met de implementatie van een DMP (Data Management Platform) bouwden we voor Bakker Bart aan een eigen “audiences” met interesse op basis van cookieprofielen en CRM data. Door het verzamelen van deze data via owned en paid media verhoogden we de relevantie van de boodschap. Zodat je geen donut ziet tijdens het koffiemomentje als je geen zoetekauw bent.

image facebook carousel v2

Last minute beïnvloeding:
het laatste zetje in de winkelstraat.


Om de online activatie extra kracht bij te zetten hebben we een interessant kanaal toegevoegd: Digital Out Of Home (DOOH). Hiermee was Bakker Bart ook in de winkelstraat zichtbaar en konden we de doelgroep op het laatste moment nog verleiden met een op het eetmoment afgestemde aanbieding.

Uitdaging:
hoe meet je het ROPO-effect?


Het meetbaar maken van het effect in de winkel is een van de grootste uitdagingen bij online promotie. Door de CRM data van een loyaliteitsprogramma en kassatransacties te koppelen aan je DMP ontstaan snel de gewenste inzichten. Maar ook zonder klantprogramma zijn er meerdere mogelijkheden in bijvoorbeeld Google Store visits.

Partners & accreditaties

Partners v3
Jelle IDF NB vierkant v4

Ook overstappen naar een
datagedreven always-on strategie?

Jelle Marra
073 - 369 0000
j.marra@nobears.nl