Voor merken is contentmarketing dé manier om de doelgroep online toch te bereiken. Én te activeren. Zelfs in het kleinste kamertje. Samen met Tiger & Sealskin ontwikkelden we een onafhankelijk contentplatform bomvol inspiratie om je toilet te restylen zonder al te veel inspanningen. Dit was het vertrekpunt van hun awareness- en activatiecampagne om alle Nederlanders en Belgen te inspireren om van hun kleinste kamertje, het fijnste kamertje in huis te maken.
En met wat kan het beter dan met de hippe, betaalbare en functionele toilet- en badkameraccessoires van Tiger & Sealskin?
Naast het opdoen van leuke ideeën om het toilet te restylen, konden alle Nederlanders en Belgen op het platform meedoen aan de zoektocht naar “Het mooiste toilet”. Deelnemers uploadden foto’s van hun mooie toilet en activeerden vrienden en familie om op hun toilet te stemmen. De hoofdprijs: een reis t.w.v. € 2.000,- naar een van de meest bijzondere toiletten ter wereld! Op deze manier werden ook andere bezoekers van de website geïnspireerd om met hun toilet aan de slag te gaan.
Het ‘Wij van WC-eend, adviseren WC-eend’-gevoel wilden we voorkomen. Dus ontwikkelden we een op zichzelf staande look & feel voor de campagne. Zo werd het een campagne met een onafhankelijk karakter, maar wel mede mogelijk gemaakt door Tiger & Sealskin.
Het online platform stond vol handige tips & tricks, inspirerende ideeën en fotografie van bijzondere toiletten. Ook publiceerden we samen met een stylist interessante blogs en videocontent om de bezoekers te blijven prikkelen met nieuwe ideeën. In de content werd subtiel gelinkt naar de producten van Tiger & Sealskin en de resellers waar ze werden verkocht.
“Gemiddeld spenderen we 50 minuten per week op het toilet. Dat wil dus zeggen dat je drie jaar van je leven in die ruimte zit. Alle reden dus om er een ruimte van sfeer en comfort van te maken.”
Fun fact: Belgen waren creatiever!
Om het bereik van de campagne te vergroten, hebben we samengewerkt met de resellers van Tiger & Sealskin producten door hun netwerk in te zetten. Zowel de kortingsactie als de verwijzing naar content op het contentplatform werd waar mogelijk opgenomen in hun nieuwsbrieven, folders, winkels en op de website. Kwam de bezoeker op het platform vanaf de online kanalen van een reseller? Dan was het platform gekenmerkt met het logo van het specifieke verkoopkanaal.
Jelle Marra
073 - 369 0000
j.marra@nobears.nl