Wij gebruiken cookies voor de beste ervaring van de website. Meer informatie.

Accepteer!

Building a digital business unit

Digitale innovatie en transformatie bij bedrijven

NOBEARS helpt bedrijven om online te innoveren en hier flinke groeistappen in te zetten. Wij sluiten aan als ondernemers op uw organisatie en faciliteren de gehele uitvoering op het gebied van concept, design, development en marketing vanuit onze organisatie. 

Onze innovatiestraat

Vanuit onze in-house specialisaties en een flinke aanwezige dosis ondernemerschap hebben wij alle benodigde kennis en ambitie om snel en efficiënt van idee naar online onderneming te groeien. Zo bouwen wij van slechts een idee een complete online business unit waar uw eigen organisatie (nog) niet op is ingericht. 

Screw it. Let’s do it!
Richard Branson

Van proof-of-concept naar onderneming

Stap 1  | Concept development

Onze concept developers maken van een idee een sluitend online business model. Onze focus ligt op het bouwen van een online onderneming/business unit, met een minimum viable product (MVP) als basis. Wij geloven namelijk sterk in het klein testen van de business-case om de aansluiting op de markt, conversie, consument bereidheid en algemeen effect te testen voordat er groots wordt ingezet. Hiermee wordt het grote bereik optimaal benut en het klein bereik ingezet om ‘de motor’ te testen. We bepalen in deze fase de business-case en we sluiten indien wenselijk belangrijke partners, ondernemers of adviseurs uit ons netwerk aan om mee te denken in het concept.

  • — Van idee naar concreet plan
  • — Meer gevoel bij de haalbaarheid van het concept
  • — Onderzoek naar mogelijke key-partners
  • — Beknopte business-case met frisse online georiënteerde blik

Stap 2  | Design / branding

Mooie conceptplannen komen tot leven zodra deze visueel worden. Met ons design team maken wij concepten visueel. Dit gaat van een eerste huisstijl tot de visuele beleving van het online concept. Tevens wordt gekeken naar de marketing communicatieboodschap en het DNA van het concept, uiteraard gericht en passend bij de doelgroep van het concept.  

  • — Business-case krijgt een identiteit
  • — Gevoel bij de visuele presentatie van de online onderneming
  • — Een visuele basis om het concept te toetsen onder belanghebbenden

Stap 3  | Development

Nadat de visuele identiteit en de vormgeving van het online concept is neergezet, wordt er gewerkt aan een klikbare demo. Het concept wordt visueel werkend als webapplicatie. In deze fase ontstaan er veelal nog extra wensen en toevoegingen. De klikbare demo brengt de technische scope goed in kaart. Zo wordt de technische achterkant pas opgezet na volledig akkoord op de klikbare demo. Zodra deze demo staat wordt ‘de motor’ ingebouwd en worden alle functies technisch uitgewerkt. Ook wordt er een Content Management Systeem opgezet om content te beheren. Indien nodig worden er koppelingen gelegd met bestaande systemen zoals CRM, ERP systemen.

  • — Design wordt omgezet naar klikbare demo
  • — Extra wensen worden in kaart gebracht en doorgevoerd
  • — Indien nodig koppelingen met bestaande CRM/ERP systemen
  • — De motor van uw onderneming wordt geboren

Stap 4  | Marketing

Nadat de technische applicaties zijn getest kan er worden uitgekeken naar een livegang. Echter, we zullen live gaan met een duidelijk doel gericht op een bepaalde doelgroep. Deze doelgroep moet goed worden bereikt met de juiste boodschap. Voordat we live gaan kijken we dus naar een goede online marketingstrategie. Wie is de doelgroep, waar zit de doelgroep? Wat interesseert hen en wat niet? Al deze vragen vormen samen een strategie in kanaalkeuze en middelen die worden ingezet om de doelgroep te vinden, raken en binden. Daarnaast worden diverse dashboards als cockpit ingericht om de verschillende kanalen te meten, testen en blijvend in conversie te optimaliseren.

  • — Kanaal keuzes, gericht op doelgroep
  • — Lancering Strategie
  • — Inrichting dashboards, kanalen en benodigde media budgetten
  • — Blijvende optimalisatie

Ready-Set-GO!

… en we blijven graag aan het stuur.

Marlot Karelse
office management
Marlot Karelse
Marieke Hoefnagel
marketing & accounts
Marieke Hoefnagel
Rob Smulders
business engineer
Rob Smulders
Dylan van Minde
marketing & accounts
Dylan van Minde
Dustin Karelse
business developer
Dustin Karelse
Rens van Geel
digital strategist
Rens van Geel
Mariëlle van Wijk
design
Mariëlle van Wijk
Richard van de Wiel
team lead design
Richard van de Wiel
Jeroen Marechal
team lead development
Jeroen Marechal
Tamara Silvius
development
Tamara Silvius
Tijs Schippers
development
Tijs Schippers
Niels van den Brand
design & development
Niels van den Brand
Harm Jilesen
development
Harm Jilesen
Sjoerd van den Broek
development
Sjoerd van den Broek
Daan Kauwenberg
development
Daan Kauwenberg
Rianne Meersschaert
online marketing
Rianne Meersschaert
Thomas Taubert
online marketing
Thomas Taubert
Bart Janssen
online marketing
Bart Janssen
Tessa Eberson
online marketing
Tessa Eberson
Ferry Freriks
online marketing
Ferry Freriks
Ruud van der Velden
development
Ruud van der Velden
Yannick van Bladel
development
Yannick van Bladel
Rob van de Lisdonk
development
Rob van de Lisdonk
Niels Wijn
development
Niels Wijn
Wilmer van Ginkel
team lead development
Wilmer van Ginkel
Michael van Gorkum
development
Michael van Gorkum
Jordy Rosenbrand
development
Jordy Rosenbrand
Sam de Groot
development
Sam de Groot
Samen op jacht naar digitale groei?