Wij gebruiken cookies voor de beste ervaring van de website. Meer informatie.

Accepteer!
emailmarketing 2000x480px

E-mail marketing automation: krachtige persoonlijke communicatie

Iedereen heeft het en iedereen checkt het: e-mail. Voor bedrijven is e-mail marketing daarom het ideale middel om gericht en persoonlijk de doelgroep te bereiken. De statistieken liegen niet: van alle online kanalen heeft e-mail nog steeds de hoogste ROI. Dat maakt e-mail onmisbaar voor iedere customer journey.

QR code

Direct nieuwsgierig? App ons!

Samen kijken we hoe we jouw e-mail marketing het beste vorm kunnen geven. Stuur onze Jelle vrijblijvend en low key een appje - hij vertelt je graag alles over wat we voor je kunnen doen.

77%

van de marketeers zegt dat e-mail het effectiefste of op een na effectiefste kanaal is

70%

van de millenials is gefrustreerd als ze een onpersoonlijk mail ontvangen

72%

van de klanten koopt alleen bij persoonlijke mails

Jouw data is goud waard

Een goede e-mail marketing strategie is de sleutel voor een langdurige klantrelatie. Je weet veel van je klant. Wat ze kopen, bekijken op de website, waar ze wonen, welk bedrag ze bij je besteden per order. Al die data is goud waard - mits je het goed inzet.

In jouw e-mail systeem breng je alle essentiële data samen. Triggers starten vervolgens direct marketing flows, zodat iedereen op het juiste moment de juiste e-mail ontvangt. Zo ben je altijd relevant - en dat laat je terugkomen in geautomatiseerde mails, maar zeker ook in je nieuwsbrief.

Met e-mail marketing automation ben jij altijd relevant: de juiste content op het juiste moment.

Dit kun je verwachten 

E-mail is onmisbaar binnen elke marketingmachine. En dat hoeft echt geen bloed, zweet en tranen te kosten. Met de juiste tools, zoals Canopy Deploy en ActiveCampaign, kun je gemakkelijk e-mail automation flows opzetten, visueel sterke nieuwsbrieven opzetten en het meeste uit je data halen met personalisatie. Maar wat kun je nou met e-mail marketing?

Een strategie die je voorbereidt op de toekomst

Ieder e-mail traject begint met het opzetten van een strategie. Aan de hand van een analyse van jouw input en beschikbare gegevens maak je keuzes over hoe e-mail binnen jouw organisatie past. Hierin komt alles in terug: van data tot touchpoints, en van content tot systemen. Zo ben je klaar voor de communicatie van de toekomst.

Win je klanten terug

Niet iedere klant blijft voor eeuwig. Toch zijn je afhakers een belangrijke groep om je op te richten. Ze hebben al kennis gemaakt met je merk en kennen je product. Klantdata geeft inzicht wie er is afgehaakt en op welke moment dat gebeurde. Die inzichten zet je bijvoorbeeld in om een geautomatiseerde winback campagne op te zetten.

Creëer een duurzame klantrelatie

Als marketeer weet je dat een nieuwe klant werven meer kost dan een bestaande klant behouden. Daarom wil je een duurzame relatie opbouwen met je klanten. E-mail is daarvoor dé tool. Met e-mail automatisering staat je klant altijd in de spotlight: je bent er op ieder moment in de customer journey, mét een persoonlijk bericht.

Ben altijd relevant met waardevolle content

Je weet veel van je klanten. Niet alleen hun naam of het paar schoenen dat ze gekocht hebben, maar ook veel over hun webgedrag. Op wat voor CTA’s klikken ze? Versterkt een video hun beleving? Op welk tijdstip openen ze graag mails? Met deze informatie maak je relevante en interessante content op maat voor jouw klanten.

Jumpsquare Email Case Hero

Jumpsquare Group: zo creëer je meerwaarde in de CX met e-mail

Je hebt een database met duizenden profielen van klanten. Maar hoe zet je die data op de juiste manier in? Voor Jumpsquare Group bedachten we een plan om met e-mail meerwaarde te creëren in de customer experience van bezoekers. Met een doorlopende e-mail campagne verrijkten we ruim 110.000 profielen en voegden we 40.000 nieuwe klanten toe aan de database.

Lees alles over deze case >

 

Jelle IDF NB vierkant v5

Wil jij de beste customer experience voor jouw klanten?

Neem dan nu contact op met Jelle. Hij wil je nog veel meer vertellen over de digital customer experience en hoe jij het maximale uit jouw marketing kunt halen!


Jelle Marra
073 - 369 0000
j.marra@nobears.nl