Wij gebruiken cookies voor de beste ervaring van de website. Meer informatie.

Accepteer!

Social advertising
campagne
Beaphar

Beaphar Hond Posts v2

Als producent van uiteenlopende producten voor huisdieren, worden er regelmatig nieuwe producten ontwikkeld. Zo ook FIPROtec COMBO, een middel tegen vlooien. Om dit product op het juiste moment in de schijnwerpers te zetten, zijn we aan de slag gegaan met een online productintroductie campagne midden in de zomer. Vlooien zijn namelijk in de zomer en de herfst het meest actief. Met een social advertising / videocampagne op Facebook en Instagram hebben we naamsbekendheid gecreëerd en de verkoop gestimuleerd voor dit nieuwe product.

Wat betreft de campagne; ik vond het echt heel mooi geworden, de carrousel ads maar vooral ook de filmpjes. Die knalden er echt uit. De opzet in fases heeft denk ik inderdaad goed gewerkt als ik de cijfers zag.
Lonneke Helmer - Online Marketeer Beaphar

Beaphar verkoopt haar producten zelf niet rechtstreeks aan de consument, ook niet online. Maar online bekendheid is voor de producten van Beaphar wel heel belangrijk. Zo kan Beaphar de winkels immers ondersteunen bij de verkoop. Bij de lancering van nieuwe producten, is een online lancering dus minstens zo belangrijk!

NoBears wil graag meteen raak schieten als het gaat om zo’n online campagne. Er wordt dus goed bekeken hoe we de juiste doelgroep kunnen aanspreken, zonder met hagel te schieten. We lanceerden daarom samen met Beaphar een online campagne volgens het See, Think, Do, Care-model. De meeste bedrijven focussen zich bij een promotiecampagne op de Do-fase, omdat daar de aankoop plaatsvindt. Maar iemand gaat natuurlijk niet zomaar tot een aankoop over. Om de potentiële klant aan de hand te begeleiden tot een aankoop, onderscheiden we verschillende fases in de campagne; de See, Think en Do. In de See leert de klant het product kennen en in de Think-fase gaat deze persoon de aankoop overwegen. Het is dus erg belangrijk om niet alleen op de Do-fase te focussen, maar in alle fases van de customer journey aanwezig te zijn.

Met specifieke (video)advertenties per fase en doelgroepen op basis van kijkgedrag hebben de doelgroep richting aankoop proberen te bewegen. De effectiviteit van trechtermodel is goed te zien aan de conversieratio’s van de verschillende fases. In de Think-fase ruim 4 keer zo hoog t.o.v. de See-fase. En in de Do-fase ruim 80 keer zo hoog t.o.v. de Think-fase.

beaphar carousel v2

Over Beaphar

Beaphar is producent/leverancier van een uitgebreid assortiment van geneesmiddelen, verzorgingsproducten en een aantal voedingen voor huisdieren. Met een team van 400 medewerkers produceert en distribueert Beaphar gezondheids- en verzorgingsproducten voor honden, katten, konijnen, knaagdieren, vogels en reptielen over de hele wereld. De producten van Beaphar kom je tegen bij dierenspeciaalzaken, tuincentra en diverse webshops.

Heeft je hond of kat last van vlooien? Behandel je hond of kat dan op tijd met FIPROtec COMBO. Het product heeft een extra brede werking: het doodt niet alleen vlooien, teken en luizen òp je hond of kat, maar voorkomt ook de ontwikkeling van nieuwe vlooien in de leefomgeving van je hond of kat.

Hunting skills

Design

  • Banner design

Marketing

  • Facebook advertising
  • Instagram advertising
  • Video & animation
rens van geel 500px v2

Ook zin
in een
jeuk verhaal?

Rens van Geel
073 - 369 0000
rens@nobears.nl

Maak een afspraak voor
een goed gesprek
bij het kampvuur.