Wij gebruiken cookies voor de beste ervaring van de website. Meer informatie.

Accepteer!

Digitale wervingscampagne
M.J. Van Riel

Tegenwoordig is het bijna voor elke branche lastig om geschikt personeel te vinden. Je hebt een heel goed beeld van wat iemand moet kennen en kunnen om perfect aan te sluiten in je organisatie, maar hoe vind je deze doelgroep? En hoe voorkom je dat deze doelgroep online bij de concurrent uitkomt als ze online op zoek gaan naar een baan? Met het creëren van een positief imago en het inzetten van verschillende online marketingkanalen hebben we het bereik van M.J. van Riel onder actief en passiefzoekende flink verhoogd. 

van riel caroussel v2

Online marketing campagne met wervende online communicatie

Om ervoor te zorgen dat potentiële werknemers voor M.J. van Riel binnen handbereik komen te liggen, hebben we ons gefocust op de online communicatie, bereik, vindbaarheid en zichtbaarheid. We maken daarbij een onderscheid in een directe en indirecte campagne. “Ok, dat klinkt allemaal super interessant”, hoor ik je denken, “maar kun je dat uitleggen in jip-en-janneketaal?”. We gaan ons best doen:

Het eerste deel is een branded campagne in LinkedIn en Facebook. Daarmee oefenen we indirecte invloed uit op het aantal sollicitanten. In Facebook hebben we geprobeerd om M.J. van Riel weer op de kaart te zetten, door middel van een branded campagne. We hebben geadverteerde met zowel een video als ‘normale’ visuals. In een tof gecreëerde video, laten we op een dynamische manier de aansprekende projecten en fijne werksfeer binnen de organisatie zien. Hetzelfde hebben we toegepast in LinkedIn.

Het tweede deel bestaat uit een campagne obv individuele vacatures. Met Google AdWords hebben we ervoor gezorgd dat mensen die actief op zoek zijn naar nieuwe functies, online ook daadwerkelijk uitkomen bij M.J. van Riel. Daarnaast bereiken we met Facebook en LinkedIn advertenties mensen die passief op zoek zijn naar een nieuwe functie. We adverteren hier door individuele vacatures aan de juiste doelgroep voor te schotelen.

Om het effect van deze campagnes te verhogen, hebben we ook een advies uitgebracht voor de website, aangevuld met enkele vereenvoudigde website ontwerpen. In dit advies geven we aan welke pagina’s, informatie en functionaliteiten een positieve invloed uitoefenen op de overtuigingskracht van M.J. van Riel richting potentiële werknemers.

Over M.J. van Riel

M.J. van Riel is veel meer dan een ‘kranenboer’. Bij van Riel zijn ze een koning in exceptioneel transport en industriële verhuizingen. Met een eigen projectbureau en een groot materiaalpark kunnen ze deze projecten van A tot Z verzorgen en kosten- en tijd efficiënte oplossingen bieden.

Bij M.J. van Riel zijn ze dus wel van de efficiënte oplossingen. Daarom hebben wij ook meegedacht om de stortvloed aan nieuwe sollicitanten goed te stroomlijnen. Sollicitanten worden opgevolgd door middel van (deels) geautomatiseerde e-mails. Zo nemen we de HRM afdeling ook meteen een hoop werk uit handen! Ze krijgen niet alleen terugkoppeling n.a.v. hun sollicitatie, we vragen de sollicitanten na een bepaalde periode ook hoe ze het contact met M.J. van Riel ervaren hebben. Belangrijk om de positieve vibe erin te houden en als organisatie waakzaam te zijn op eventuele ontevredenheid!

Electronica 1
Electronica 2
Electronica 3
Electronica 4
vanriel sfeer

Hunting skills

Marketing

  • Facebook advertising
  • Linkedin Advertising
  • Paid Search advertising
  • E-mail marketing
  • Customer journey
  • Website tracking
  • Conversie tracking
  • Dashboarding
  • Conversie optimalisatie
  • Kwantitatieve site analyse
rens van geel 500px

Meer weten over
het online werven
van personeel?

Rens van Geel
073 - 369 0000
rens@nobears.nl

Maak een afspraak voor
een goed gesprek
bij het kampvuur.