"Bedenk en bouw voor ons een Facebook campagne rond Blue-Monday, de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar. Om zo mailadressen en Facebook likes te vergaren". Zo luidde de briefing. NoBears bedacht een Facebook campagne en aan het einde van de campagne zijn vijf reischeques ter waarde van € 500 verloot onder ruim 6.000 deelnemers. Door de campagne persoonlijk te maken en het delen van unieke content te stimuleren wisten we meer mensen organisch te bereiken dan via de betaalde campagne. Zoover hebben we volledig voorzien van tracking technieken om de resultaten en conversie inzichtelijk te maken.
Facebook API is ideaal voor deze campagne van Zoover. Bezoekers loggen in op de actiewebsite met hun Facebook-account. Dankzij de gerealiseerde koppeling is het mogelijk om onder andere de voornaam en de profielfoto van de bezoeker op te halen. Hiermee is de actie nog persoonlijker!
De bezoeker kiest eerst een vakantiebestemming. Na het doorlopen van alle stappen, ontstaat er op basis van de profielfoto, samen met de gekozen vakantiebestemming een persoonlijke afbeelding. Delen maar!
Het resultaat van de doelgroepgerichte advertenties op Facebook en Instagram was binnen korte termijn een groot bereik. Naast het advertentiebereik is de campagne een ware 'olievlek' op Facebook.
Moet je nu kijken wat je kan winnen bij Zoover!!! Wat een heerlijke prijs om over te dromen op deze Blue Monday!
Concept
Design
Development
Marketing
Jeroen Marechal
073 - 369 0000
jeroen@nobears.nl