Wij gebruiken cookies voor de beste ervaring van de website. Meer informatie.

Accepteer!
Dakpan header new
Terug naar Venture building

De weg naar digitale dakpannen

Dagelijks rijden er veel vrachtwagens en aanhangers over de A50 naar Nistelrode voor het halen en leveren van bestellingen bij Bevers Bouwmaterialen. In Brabant is Bevers Bouwmaterialen namelijk al jarenlang een bekend begrip in de B2B bouwbranche als het gaat om gevelstenen, dakpannen, isolatie en nog veel meer. Maar naast de fysieke bekendheid, was Bevers Bouwmaterialen ook online actief met een webshop. Echter kreeg deze webshop niet de aandacht die het verdiende en kon broodnodig een technische en visuele makeover gebruiken.

Dit was hét perfecte moment voor NOBEARS om in te stappen. Vanuit de vraag “maak een digitale strategie voor onze dakpannen groothandel” zijn onze specialisten aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een vernieuwend concept. Benieuwd of het is gelukt om online dakpannen te verkopen? Lees snel verder!

Maak een digitale strategie voor onze dakpannen groothandel.
Dakpan Direct home v2

Van concept naar strategie

De USP van Bevers Bouwmaterialen was al snel duidelijk: "wij hebben de goedkoopste A-merk dakpannen". NOBEARS bedacht een slimme naamgeving en ontwierp een vriendelijk uiterlijk dat kenmerkend moest staan voor snelheid en eenvoud. Een nieuwe brand strategy wordt in het leven geroepen onder de naam Dakpan Direct. Het beeldmerk toont een dakpan met daarin een pijl welke symbool staat voor snelheid en eenvoud. We willen dit gemak niet voorbehouden aan enkel dakdekkers, dus worden er ook kleine aantallen geleverd aan consumenten. Bovendien is de brand-strategy zo bedacht dat deze schaalbaar is naar meerdere productcategorieën. Horen wij daar iemand Baksteen Direct zeggen? Isolatie Direct? Oh, het is onze collega van design die reeds een voorzet heeft gemaakt voor deze toekomstplannen. Maar, first things first.

Dakpan webshop
Dakpan drieluik 1

Meer uit dezelfde steenoven

Het succes van Dakpan Direct smaakt naar meer en bovendien bakt Bevers niet alleen pannen. De webshop is daarom al snel uitgebreid met aanvullende producten zoals dakisolatie en dakramen. Kort daarna is ook Baksteen Direct gelanceerd. Ander product, dezelfde formule: dé goedkoopste bakstenen van Nederland! Samen met Bevers Bouwmaterialen bouwen we gestaag verder aan het online commercialiseren van de productstrategie. Dat smaakt naar meer!

NOBEARS heeft ons succesvol geholpen met een nieuwe identiteit en de lancering van een digitale strategie.

Wie A zegt …

Om te bewijzen aan Bevers Bouwmaterialen dat het concept niet alleen leuk oogt, zijn we lean and mean van start gegaan door de webshop op te zetten in Shopify. Dit geeft ons de kans om relatief laagdrempelig een proof-of-concept te ontwikkelen zodat onze marketeers aan de slag kunnen met het genereren van traffic en conversie optimalisatie. Binnen één jaar na lancering van de nieuwe webshop vlogen verkopen door het dak! Je kan je voorstellen dat wij beretrots zijn op dit resultaat. En heel eerlijk, stiekem vonden we het ook wel spannend om te testen of het concept ook daadwerkelijk goed ontvangen werd in de markt. Maar hey, look at us now: binnen één jaar zijn er via Dakpan Direct 200.000 nieuwe pannen het dak op gegaan! 

Moet ook B(evers) zeggen!

Een goede webshop is het halve werk. De uitstekende en snelle klantenservice van Bevers Bouwmaterialen doet daar nog een flinke schep bovenop. Maar ook onze marketeers hebben een flinke bijdrage geleverd aan het laten groeien van de omzet. Dakpannen zijn iedereen wel bekend. Maar dat je deze voortaan als aannemer of consument ook gemakkelijk in een webshop kan bestellen, is ongeveer net zo bekend als dat je de gootsteen kan ontstoppen met bakzout en azijn. Juist, dat moet je maar net weten. 

De basis voor de digitale wervingskanalen is gelegd met een sterke SEO en SEA strategie. Rondom onstuimige dagen (lees: code rood) vliegen de dakpannen letterlijk van het dak. Op deze dagen zetten onze marketeers uiteraard alle zeilen bij om deze onvoorspelbare en tijdelijke, sterke toename in zoekopdrachten bij Dakpan Direct te laten landen. Maar ook kanalen als Facebook, Instagram en Pinterest zijn niet ongemoeid gelaten om meer bekendheid, traffic en conversies te stimuleren voor het nieuwe merk.

Binnen één jaar zijn er via Dakpan Direct 200.000 nieuwe pannen het dak op gegaan!

Hunting skills

Concept

  • Naming
  • Brand strategy
  • Business model
  • Creative direction
  • Technical strategy
  • Creative concepts

Design

  • Logo / branding
  • Web design
  • UI / UX Design
  • Banner design
  • Social posts

Marketing

  • Marketing strategy
    Social advertising
  • Conversion optimization
  • SEO / SEA
  • E-mail marketing
Rens 1

Wil jij ook
uit je dak gaan
met een webshop?

Rens van Geel
073 - 369 0000
rens@nobears.nl