Wij gebruiken cookies voor de beste ervaring van de website. Meer informatie.

Accepteer!
Terug naar Venture building

Hoe een eigen venture uitgroeit
tot landelijk platform

hero v2

Het idee is uit nood geboren. Op zoek naar een passend cadeau voor een collega wilden we een cadeaubon kopen voor zijn favoriete restaurant. Deze bleek via de website niet te koop, we moesten er dus voor langskomen. Niet meer van deze tijd vonden we. Zo werd het concept achter Gifty bedacht.

We konden ons niet voorstellen
dat dit concept nog niet bestond
avocado

Digitalisering van een traditioneel businessmodel

Met Gifty kunnen ondernemers uit de retail, horeca, beauty en leisure hun eigen cadeaubon online verkopen via een website of social media. Gifty regelt drukwerk, distributie, administratie en uitbetaling. Hiermee zorgt het bedrijf voor digitalisering van een traditioneel businessmodel: de verkoop van cadeaubonnen door (zelfstandige) ondernemers.

 

Het Gifty-platform is ook bij uitstek geschikt voor de verkoop en onderlinge verrekening van cadeaubonnen binnen (franchise)ketens. Inmiddels hebben verschillende ketens zich aangesloten bij het platform, waaronder De Pannenkoekenbakkers, The Avocado Show, de Pizzabakkers en nog veel meer.

laptop

Technische innovatie

Belangrijkste idee achter Gifty is dat het gemakkelijk moet zijn om je aan te sluiten en cadeaubonnen via Gifty te verkopen. Er zit veel onderzoeks- en brainstormtijd in het uitdenken van het concept: van de widget op de website tot de API voor kassakoppelingen en het businessmodel: alles komt uit onze koker. Aangesloten ondernemers stellen zelf hun cadeaubonnen samen, plaatsen de widget en Gifty regelt de rest: druk, verzending, uitbetaling en administratie. Dit alles centraal inzichtelijk in een dashboard.

Ook voor mensen die de bon bestellen moest het bestelproces vooral snel en gemakkelijk zijn. Je klikt op bestellen, kiest een bedrag, bepaalt of je bon wilt laten versturen per post of e-mail, schrijft eventueel een persoonlijke boodschap en betaalt via iDEAL. Het is letterlijk in drie klikken geregeld. Ook dat is de kracht van Gifty.

gifty full
moeke

#helpdehoreca

Inmiddels is de startup Gifty volwassen geworden en is het eigen bedrijf met een eigen team. Mooi om te zien hoe een concept uitgroeit tot een landelijk platform met internationale ambities. Niet voor niets selecteerden Koninklijke Horeca Nederland, Heineken en nog veel andere A-merken Gifty als platform achter de campagne #helpdehoreca.

 

Deze campagne helpt horecaondernemers om door de verkoop van cadeaubonnen toch omzet binnen te halen tijdens de Corona-sluiting. Een groot succes, binnen een paar weken sloten ruim 7.000 ondernemers zich aan.

hdh full
toon

Ook landelijk
succes met
jouw concept?

Toon van Overbruggen
030 - 687 5506
toon@nobears.nl